Humboldt-Universität zu Berlin - Berliner Institut für empirische Integrations- und Migrationsforschung (BIM)

Aktuelles

Translating Science into Stories for Living Symptoms – the Experience of the Symptoms Clinic

Im Rahmen der Serie „Medizin in Übersetzung: Labore, Politische Ökonomien, Kliniken” sprechen bei der Veranstaltung „Translating science into stories for living symptoms - the experience of the Symptoms Clinic“ Monica Greco und Chris Burton über medizinische Diagnosen als Akt der Übersetzung. / As part of the series „Medicine in Translation: Laboratories, Political Economies, Clinics“, Monica Greco and Chris Burton will talk about medical diagnoses as an act of translation at the event „Translating science into stories for living symptoms – the experience of the Symptoms Clinic“.

Erste Ausgabe der neuen Reihe BIM Working Papers

Das BIM startet mit einer neuen Reihe von Publikationsformaten. Den Auftakt macht die erste Ausgabe einer Serie von Working Papers, Titel: „Gender gap dynamics among refugees and recent immigrants: different start, similar patterns?“ von Yuliya Kosyakova und Zerrin Salikutluk. / The BIM is launching a new series of publication formats. The first issue of Working Papers on "Gender gap dynamics among refugees and recent immigrants: different start, similar patterns?" by Yuliya Kosyakova and Zerrin Salikutluk kicks off the series.

Kiosk der Solidarität on Tour

Der mobile „Kiosk der Solidarität“ des Projekts „Transforming Solidarities" ist weiterhin auf Tour in den Vierteln Berlins. / The mobile "Kiosk of Solidarity" of the project "Transforming Solidarities" is still on tour in the neighbourhoods of Berlin.

Neues Paper: Educational integration by the third generation? Placement and academic achievement of students with immigrant background in Germany

Studien zeigen, dass Schüler aus Minderheiten, die im Ausland geboren wurden oder deren Eltern im Ausland geboren wurden, in der Schule weniger erfolgreich sind als ihre Altersgenossen aus der Mehrheit. Wir untersuchen die Platzierung von Schülern der dritten Generation in verschiedenen Schultypen und ihre Leistungen in den Bereichen Lesen und Mathematik in Deutschland. / Studies show that minority students who were born abroad or whose parents were born abroad are less successful in school than their majority peers. We investigate third-generation students’ placement in different school types and their reading and mathematics achievements in Germany.

Kurzbericht: MERGE X TRANSMIT Data Brief #3 – Healthcare Access Crisis in Lebanon

Die in diesem neuen Kurzbericht analysierten Daten zeigen deutlich, dass die politischen und wirtschaftlichen Krisen, die den Libanon in den letzten Jahren heimgesucht haben, ein unmittelbares Risiko für die Gesundheit der Bevölkerung darstellen. / The data analyzed in this new data brief clearly demonstrate that the political and economic crises that have struck Lebanon in the past years poses an immediate risk to population health.

What Feminisms Are Needed?

Diskussionsveranstaltung mit LASTESIS, Bafta Sarbo, Firoozeh Farvadin (BIM), Elif Sarican; Moderation: Margarita Tsomou. Im Rahmen von “¡PROTAGONISTAS! Resistance Feminisms Revolution”. / Discussion event with LASTESIS, Bafta Sarbo, Firoozeh Farvadin (BIM), Elif Sarican; moderated by Margarita Tsomou. In the framework of "¡PROTAGONISTAS! Resistance Feminisms Revolution".

Conference Pictures – „Navigating Changing Times of Gender, Sexuality, and Migration in Europe“

Eindrücke von der Konferenz der letzten Woche: "Navigating Changing Times of Gender, Sexuality, and Migration in Europe". Wir gratulieren dem Team und unseren Partnern, dem Department of Diversity and Social Conflict und der Heinrich-Böll-Stiftung für eine tolle Veranstaltung! / Impressions from last week's conference: „Navigating Changing Times of Gender, Sexuality, and Migration in Europe“. We congratulate the team and our co-organizers, the Department of Diversity and Social Conflict and Heinrich-Böll-Stiftung for a successful event!